Parerile clientilor si importanta lor

0 Shares
0
0
0

Dorinta oricarei companii este sa aiba multi clienti si mai ales fideli. Ei reprezinta tinta oricarui om de marketing sau de vanzari, indiferent de domeniul de activitate. O relatie buna si de lunga durata cu clientii genereaza profit, pe de o parte, si satisfactie, pe de alta parte.

Cum ceri parerile clientilor?

De la primul email trimis, dupa ce o persoana ti-a acordat permisiunea si pana la newsletterele obisnuite, un marketer trebuie sa conceapa totul avand in minte cuvantul cheie pentru a genera profit si a pastra o relatie buna cu clientul sau: loializarea.

Azi este foarte important sa-ti asculti clientul.aceste pareri clienti sunt este un barometru pentru tine ca antreprenor.

Pentru ca acesta sa gaseasca ceea ce cauta si sa fie multumit cu ceea ce i-ai oferit, trebuie sa-l cunosti foarte bine, sa vezi ce anume il intereseaza, in niciun caz sa-i trimiti mesaje fara sens, gandindu-te ca oricum oferta este una imbatabila si cu siguranta nu va ramane imun in fata acesteia.

Probabil iti vei zice: “Cum sa ignore un discount de 80%?” etc. Cu siguranta va ignora acel email daca el cauta un televizor, iar tu ii oferi un aragaz sau daca este interesat de cartile de business, iar tu ii oferi discount pentru colectia de chick-lit.

Tocmai de aceea, baza de date trebuie segmentata foarte atent, iar mesajele sa fie trimise in functie de interesele fiecaruia.

Deci, pentru a construi o relatie de incredere, mesajul tau trebuie sa fie targetat, apoi totul se va desfasura foarte facil.

Ai la dispozitie posibilitatea de a monitoriza actiunile fiecarui subscriber, actiuni privind deschiderile si linkurile accesat si astfel vei stii cum sa-l abordezi. Totul pentru relevanta si mai ales castigarea increderii abonatului si viitorului tau client.

Procesul de loializare incepe cu prima achizitie. Vei observa, in timp, ca te vei confrunta cu doua tipuri de clienti: cei care cumpara frecvent – indiferent ca este vorba de o oferta promotionala si, mai ales, indiferent de pretul tau – si cei care cumpara exclusiv atunci cand le pui la dispozitie oferte sau discounturi. Ii vei distinge cu usurinta pe cei loiali.

Evident, ei fac parte din prima categorie. Prin urmare, sunt necesare doua abordari pentru cele doua tipuri de clienti.

Loializarea este probabil cel mai bun termen care defineste rolul email marketingului. Multi marketeri se concentreaza pe adaugarea de noi adrese in baza de date a clientilor prin diverse modalitati, in loc sa acorde importanta abonatilor si clientilor deja existenti care pot aduce profituri semnificative daca investesti in programe de loialiare indreptate catre ei. In plus, clientii loiali iti pot aduce noi subscriberi prin recomandarile pe care le pot face, daca, de-a lungul timpului, sunt mutumiti de comunicarea pe care ai dezvoltat-o cu ei.

Comunicarea trebuie sa fie constanta, iar dialogul trebuie sa contina o adresare directa, personalizata.

Avand in minte cele doua tipuri de clienti de care am mentionat mai sus, trebuie sa iti indrepti comunicare catre cei care sunt cu adevarat profitabili.

Rasplateste-ti clientii fideli folosind si mijloacele formale.

Poti crea cluburi si/sau poti oferi mecanisme de acumulare de puncte, discounturi instant atunci cand clientii fideli incearca noi produse.

0 Shares
You May Also Like