SEO international si subiectele de cautare in tendinte. Cum functioneaza toate acestea?

0 Shares
0
0
0

Marcus Miller, ofera o imagine de ansamblu asupra modului de implementare a unei strategii SEO la nivel international (pentru proiectele mari care vor sa ajunga in primele pozitii si in alte tari) si sugereaza ce este potrivit pentru compania dumneavoastra va depinde de obiectivele si bugetul dumneavoastra, dar si de piata.

Daca afacerea dumneavoastra vinde la nivel international, atunci eforturile dumneavoastra de optimizare pentru motoarele de cautare (SEO) trebuie sa functioneze in intreaga lume, iar o strategie SEO la nivel international poate fi complicata.

Multe tari, multe limbi si, adesea, mai multe limbi intr-o anumita tara. Este usor sa ne incurcam. Si este si mai usor sa confundam un motor de cautare si sa dam, astfel, nastere unor probleme tipice SEO, cum ar fi continutul duplicat.

Din fericire, procesul de optimizare internationala SEO (sau optimizarea motoarelor de cautare la nivel international) este realizabil; necesira doar putina planificare si abordarea potrivita situatiei dumneavoastra unice.

Sa trecem in revista diferitele modalitati prin care puteti tinti clienti internationali si prin care puteti lua decizii bune cand vine vorba despre indeplinirea sarcinii complexe de a ajunge in primele pozitii ale rezultatelor cautarii si in alte tari.

Sunteti pregatiti? Sa incepem!

Ce reprezinta SEO international?

SEO international (optimizarea motoarelor de cautare la nivel international) reprezinta procesul de organizare si optimizare a paginilor dumneavoastra web pentru a le permite motoarelor de cautare sa identifice tarile pe care le tintiti, continutul specific si limba pentru fiecare utilizator dintr-o anunita locatie.

In multe privinte, procesul de optimizare a motoarelor de cautare la nivel international este similar cu modul in care oferim SEO pentru afacerile / intreprinderile mici care tintesc mai multe locatii, intrucat acestea se organizeaza adesea pe orase, localitati, judete sau state.

Nume de domenii pentru SEO international

Poate doriti sa luati in considerare cateva lucruri atunci cand alegeti un nume de domeniu pentru campaniile dumneavoastra de SEO la nivel international.

Unele domenii, cunoscute sub denumirea de domenii nationale de nivel superior (ccTLD – country code top-level domains), vor fi implicite intr-o anumita locatie. Alte domenii de nivel superior (top-level domains) pot fi directionate geografic pentru a face trimitere (sau a indica) catre anumite tari. Subfolderele si subdomeniile acestor domenii TLD pot fi, de asemenea, directionate geografic catre diferite tari.

Ideea de baza este ca trebuie sa va asigurati ca aveti domeniul corect pentru cerintele pe care le implica procesul dumneavoastra de SEO la nivel international.

Doar pentru a complica si mai mult lucrurile, pentru a face si mai dificila analiza clara a situatiei, aceste reguli pot fi uneori incalcate, iar un exemplu in acest sens il constituie promovarea continutului cu ajutorul SEO. Chiar si domeniile nationale de nivel superior (ccTLD) sau domeniile de nivel superior  (TLD) geotargetate pot clasifica continutul informational la nivel international.

Acest lucru este putin in contradictie cu gandirea pe care o implica SEO international, asa ca permiteti-mi sa va ofer un exemplu.

Compania mea opereaza din Regatul Unit (Marea Britanie), insa avem clienti din intreaga lume. Majoritatea clientilor nostri ne gasesc prin intermediul articolelor de pe blogul nostru, care ruleaza pe un domeniu national de nivel superior (ccTLD) din Regatul Unit. Acest lucru demonstreaza ca, in situatia corecta, continutul informational poate ocupa o pozitie in clasamentul rezultatelor, la nivel international, dintr-un domeniu national de nivel superior (ccTDL). Descoperiti!

Acest lucru nu inseamna ca trebuie sa ignorati geotargetarea (sau directionarea georgafica); pentru majoritatea industriilor, aceasta nu este abordarea corecta. Clasarea, la nivel international, in pagina cu rezultatele cautarii presupune furnizarea continutului potrivit publicului potrivit, adesea din motive de afaceri specifice.

Doriti sa va asigurati ca Google nu confunda diferitele versiuni ale site-ului dumneavoastra, astfel riscati ca motorul de cautare sa va ingroape in profunzimile cele mai adanci ale indexului de cautare.

Nume de domenii pentru SEO international

Cum sa tintiti o anumita tara

Iata o lista care cuprinde pasii pe care trebuie sa-i urmati in vederea tintirii unei anumite tari cu SEO international:

  • Utilizati un domeniu specific tarii.
  • Specificati locatia pe care o vizati, pe care o tintiti, in Consola de cautare Google.
  • Inregistrati adresa companiei dumneavoastra cu ajutorul Google My Business.
  • Includeti, pe site, adresa companiei dumneavoastra.
  • Gazduiti site-ul web la nivel local (atat pentru usurinta in utilizare cat si pentru SEO).
  • Obtineti linkuri de la site-urile web specifice tarii.
  • Utilizati limbi locale.

Ceea ce incercam sa facem este sa transmitem un semnal clar motorului de cautare Google despre locul in care operati, in care va desfasurati activitatea, si cui este destinat acest continut. Cu cat parcurgeti mai multi pasi din lista de mai sus, cu atat semnalul transmis va fi mai clar; prin urmare, incercati sa indepliniti toate punctele din lista respectiva.

 

Strategia SEO la nivel international

De obicei, cele mai multe eforturi SEO international include tintirea mai multor tari, ceea ce inseamna ca trebuie sa va scalati maniera de abordare in toate locatiile dorite.

Exista cateva modalitati de abordarea a optimizarii pentru motoarele de cautare la nivel international care pot fi potrivite sau nu situatiei dumneavoastra. Iata doua abordari aplicabile majoritatii eforturilor serioase de SEO international.

  1. Marketingul prin continut (content marketing)

Asa cum am mentionat mai devreme, marketingul prin continut tintit poate ajuta paginile sa se claseze, la nivel international, in pagina cu rezultatele cautarii, chiar si dintr-un site care ruleaza pe un domeniu national de nivel superior (ccTLD). Daca puteti genera lead-uri (persoane deschise la cumparare, care isi exprima interesul intr-o anumita maniera asupra produselor sau serviciilor pe care le vindeti) prin continut, atunci promovarea continutul dumneavoastra cu SEO poate constitui cea mai simpla optiune.

De exemplu, Search Engine Land este afisat (international) in lista rezultatelor cautarii ca un furnizor de continut, insa acelasi lucru il pot spune si despre continutul international al companiei mele, care se afla in Regatul Unit. Acest lucru este usor din punct de vedere tehnic, insa trebuie sa va si asigurati ca este un model de afaceri viabil pentru compania dumneavoastra. Pentru companiile care exista online, este adesea o alegere buna, insa pentru afacerile / intreprinderile mai traditionale, nu este tocmai modalitatea potrivita de a incepe activitatea.

  1. Un singur site TLD

In unele industrii, veti vedea de multe ori rezultate automate ale cautarii la nivel international. Exista o companie in Austria care vinde hamuri de siguranta. Este o afacere de nisa si, fara implementarea vreunei tehnici anume de SEO international, se claseaza pe o pozitie destul de buna in rezultatele cautariii in tarile vorbitoare de limba engleza, cum ar fi Australia, Marea Britanie si Statele Unite. Daca doreau sa se concentreze pe SEO international, ar fi avut unele mici probleme in a face acest lucru; un proces SEO mai traditional ar fi, probabil, tot ce aveau nevoie.

Ideea, aici, este sa efectuati cercetari inainte de a implementa un proces international complex.

  1. Subdirectoare si vizare geografica (monitorizarea provenientei vizitatorilor unui site dupa coordonate geografice, in vederea furnizarii de continut in functie de locatia lor)

Daca aveti nevoie de continut specific unei anumite tari, una dintre cele mai usoare optiuni este crearea de subdirectoare localizate pe propriul dumneavoastra site. Aceste subdirectoare pot fi geotargetate in Google Search Console si pot contine continut si limba specifice tarii. Iata un exemplu, precum si avantajele si dezavantajele fiecaruia:

  • com – site-ul radacina, site-ul principal, care tinteste Statele Unite ale Americii.
  • com/uk/ – Marea Britanie.
  • com/de/ – Germania.

In al doilea rand, subdirectoarele vor mosteni autoritatea de la domeniul-parinte.

In cele din urma, aveti doar un site de promovat; prin urmare, daca veti dori link-uri specifice tarii si limbii, acest lucru este în continuare mai simplu si mai rentabil decat promovarea mai multor site-uri.

In ceea ce priveste dezavantajele, este posibil ca utilizatorii sa nu recunoasca geotargetarea de la localizatorul uniform de resurse (sau „adresa uniforma pentru localizarea resurselor”, abreviat URL), si veti avea o singura locatie a serverului. Aceasta poate constitui o modalitate relativ usoara de a incepe implementarea propriu-zisa, si serioasa, a procesului de SEO la nivel international, insa este important sa intelegeti limitarile acestei abordari.

  1. Domenii specifice tarii

Aceasta abordare poate utiliza domenii nationale de nivel superior (ccTLD) sau subdomenii pe un domeniu de nivel superior (TLD). Intr-un fel, acestea sunt doua tehnici usor diferite folosite pentru a atinge acelasi scop filnal.

  • Subdomenii geotargetate (geo-directionate sau vizate geografic). Aceste subdomenii TLD vor trebui sa fie geotargetate in Google Search Console:
    • example.com — Statele Unite.
    • example.com — Marea Britanie.
    • example.com — Germania.
  • Domenii nationale de nivel superior (ccTLD) specifice tarii. Acestea vor tinti automat tara asociata cu domeniul ccTLD:
    • com – SUA.
    • co.uk – Marea Britanie.
    • de – Germania.

Pentru companiile cu prezenta fizica, functionare sau marketing local offline in tara tinta, aceasta este, de obicei, cea mai bună abordare – desi nu este cea mai rentabila abordare, intrucat fiecare site trebuie sa fie configurat si comercializat independent, de obicei de catre echipa locala de marketing.

Ambele abordari permit afacerii / companiei sa utilizeze gazduirea web locala si sa construiasca semnale clare de localizare, cu link-uri specifice tarii catre adresa URL. Acestea sunt semnale puternice si ar trebui sa fie luate in considerare atunci cand luati decizia de a intra pe o piata internationala competitiva, in care puteti concura cu companii rezidente in tara respectiva.

Daca puteti folosi domeniile de nivel superior (ccTLD) aici, tind sa favorizez si sa sustin aceasta abordare in detrimentul subdomeniilor; dar este nevoie sa detineti toate versiunile internationale ccTLD ale domeniului dumneavoastra. Acest lucru poate lucru poate conferi beneficii puternice de branding in cazul in care utilizatorii prefera sa faca clic pe propriul domeniu de nivel superior.

Oamenii din Marea Britanie sunt obisnuiti cu site-urile .co.uk, cei din Franta prefera site-urile .fr si așa mai departe. SEO este doar o parte dintr-o conversatie mai ampla, astfel incat abordarea corecta ar trebui sa fie determinata de dorintele si nevoile clientului tinta.

In schimb, utilizarea subdomeniilor nu este la fel de populara, intrucat este posibil ca utilizatorii sa nu recunoasca sau sa inteleaga domeniul, lucru care ar putea afecta increderea si ratele de clic.

Aceasta este abordarea preferata de cei de la Amazon si eBay. Asadar, daca banii nu sunt o problema si urmati o strategie pe termen lung, aceasta este, de obicei, abordarea pe care am recomanda-o companiilor de SEO international.

Un aspect important il constituie faptul ca orice problema poate fi multiplicata in intregul dumneavoastra portofoliu de site-uri. Prin urmare, inainte de a crea site-uri internationale, veti dori sa va asigurati ca site-ul dumneavoastra initial este perfect din punct de vedere tehnic.

Variabile URL

Exista de fapt o a treia optiune aici, care consta in folosirea variabilelelor URL ca tara = uk. Cu toate acestea, pagina proprie a Google de pe site-uri multiregionale si multilingve afirma ca acest lucru nu este recomandat. Aceasta opțiune nu poate fi directionata geografic (geotargetata), iar daca Google nu recomanda folosirea acestei abordari, este bine sa-i urmati sfatul.

Rezumat

Speram ca acest articol ofera o imagine de ansamblu asupra optiunilor pe care le aveti la indemana pentru a implementa SEO la nivel international. Ce este potrivit pentru dumneavoastra va depinde de obiective, buget si piata si, in multe cazuri, de combinatii intre aceste optiuni.

Trebuie sa luati, de asemenea, in considerare un proces de SEO multilingvistic mult mai avansat in cazul avem o singura tara pe care trebuie trebuie sa o tintim utilizand mai multe limbi. Acest lucru adauga un alt nivel de complexitate procesului de SEO international.

0 Shares
You May Also Like