Zgomote pe care le face masina in mers. Ce inseamna fiecare dintre ele?

Zgomote pe care le face masina in mers. Ce inseamna fiecare dintre ele?

0 Shares
0
0
0

Pe masura ce masina sau camionul tau îmbatrâneste si acumuleaza mai multi kilometri, este posibil sa dezvolti niste scârtâituri interioare sau zgomote, iar acest lucru este perfect normal.

Exista totusi alte zgomote care pot indica probleme. Este o idee buna sa pastrati o ureche în acord cu aceste zgomote si sa stiti ce înseamna daca le auziti.

Iata câteva lucruri de care trebuie sa fii constient si ce pot însemna:

Zgomot mârâit: Un mârâit care creste si coboara cu turatia motorului poate indica un nivel scazut al lichidului de servodirectie, deoarece pompa din unitate cere lubrifiere. S-ar putea sa aveti nevoie pur si simplu sa completati lichidul de servodirectie, dar ar trebui sa inspectati sistemul pentru scurgeri, deoarece ar putea fi necesare reparatii.

Ticait sub capota: Un zgomot usor de ticaire este normal; este sunetul injectoarelor de combustibil care îsi fac treaba. O ticaire mai puternica poate indica ceva anormal.

Sunet de clichet din partea din fata: directia defecta pe un vehicul cu tractiune fata va produce un clic ritmic sau un zgomot de clichet pe care îl puteti auzi cu geamurile în jos. O modalitate buna de a fixa acest zgomot este sa gasesti o parcare si sa conduci în cerc, cu roata prinsa într-o parte si sa vezi daca zgomotul devine mai puternic pe masura ce te întorci într-o directie comparativ cu cealalta directie.

Clunk notabil atunci când schimbati treapta de viteza: pe un vehicul cu tractiune spate, directia în U defecta vor face “clunk” atunci când puneti vehiculul în treapta de viteza superioara sau când calcati sau dati drumul clapetei de acceleratie.

Scârtâit: scârtâiturile sau sunetele ciudate provenite din partea frontala pe masura ce treceti peste denivelari pot arata ca capetele de bara sau rulmentii de la roti au un defect. Capetele de bara uzate vor însemna adesea stabilitate scazuta pe drum si joc în directie, necesitand corectie constanta pentru a ramâne în linie dreapta.

Puteti diagnostica capetele de bara prin ridicarea în siguranta a partii din fata a masinii, astfel încât rotile sa atârne si suspensia sa nu aiba sarcina. Apucati roata la ora 12 si 6 si miscati-o înainte si înapoi, precum si la ora 3 si 9. Vedeti cât de mult este jocul excesiv în volan si ascultati zgomotele care se aud.

Zgomot de tip “gemete“: Un zgomot sau un geamat scazut poate proveni de la transmisie daca nivelul fluidului este scazut sau daca fluidul este excesiv de murdar si uzat. Aceasta este o problema care ar trebui rezolvata imediat. Aflati cum sa va verificati corect fluidul de transmisie.

“Clock” în timp ce actionati frânele: un etrier este aliniat gresit sau slabit, sau o alta piesa care tine de frâna este slabita. Acest lucru este periculos si vehiculul nu trebuie condus pâna nu este diagnosticat si reparat. Aflati mai multe despre componentele sistemului de frânare.

Scârtâit atunci când actionati frânele: un scârtâit poate însemna placute de frâna care încep sa se uzeze. Se poate si sa nu insemne nimic, ci doar sa fie din cauza ca unele materiale ale placutelor de frâna sunt doar mai zgomotoase decât altele. Totusi, verificati-le.

Un tipat sau o macinare metalica, pe de alta parte, poate însemna ca indicatorul de uzura al placutei de frâna se trage pe rotorul de frâna sau ca placutele sunt uzate pâna la punctul de contact metal-metal. Acest lucru este foarte periculos; înlocuiti-va imediat tampoanele si rotoarele sau duceti masina la un profesionist de încredere.

Un clic la fiecare câteva secunde când aerul conditionat functioneaza: Când agentul frigorific AC este prea scazut, ambreiajul compresorului va activa si opri compresorul. Agentul frigorific scazut va fi, de asemenea, însotit de o performanta slaba, cum ar fi suflarea la rece numai atunci când vehiculul este în miscare sau simtiti mirosurile de mucegai care provin din orificiile de aerisire. Se rezolva usor : trebuie completat agentul de racire.

Vâjâitul sau urletul din spate: un diferential cu putina cantitate de ulei sau care începe sa se poarte anormal poate face un vâjâit sau un urlet care se schimba în ton pe masura ce accelerati.

Scârtâieli de sub capota: pe un vehicul mai vechi cu mai multe curele de cauciuc, acesta indica, de obicei, o centura slabita sau un scripete accesoriu usor înclinat. Centurile de distributie sunt echipate cu un dispozitiv de întindere care întârzie aceasta problema, dar centurile vechi pot fi înca inspectate cu o lanterna. Orice fisuri sau lovituri înseamna ca este timpul sa le înlocuiti.

Zgomot neregulat de sub vehicul în timp ce conduceti: este posibil sa fie o componenta de la sistemul de evacuare de vina. De asemenea, s-ar putea sa observati o vibratie de dedesubt în timp ce mergeti la relanti, cu piciorul pe frâna.

Lovitura din partea frontala cand treceti peste denivelari de drum: Daca auzi o bubuitura când lovesti o gropa mare, nu este deloc neobisnuit. Bataile peste denivelarile mai mici pot indica un amortizor uzat, bucse frontale uzate sau alte probleme. Când vehiculul este parcat, împingeti în jos repede o aripa si vedeti daca zgomotul poate fi reprodus.

Vehiculul nu trebuie sa sara mai mult de doua ori; mai mult de doua sarituri pot însemna socuri uzate.

Aceste tipuri de zgomote pot însemna si componente de directie uzate. Ridicati capota, rotiti cheia pentru a debloca volanul, cereti unui ajutor sa actioneze volanul înainte si înapoi (motorul oprit) si ascultati orice zgomote neobisnuite. De asemenea, urmariti legatura de directie pentru a vedea cât de mult joc este între componente în timp ce îsi fac treaba.

Zgomot puternic de la motor: Daca auziti ceva care suna ca cineva care loveste o cutie de gunoi cu un ciocan, nu este deloc bine. Poate însemna rulmenti principali uzati sau rulmenti cu tija sau lipsa extrema de ulei din cauza nivelului scazut de ulei sau a presiunii scazute a uleiului din pompa. Trageti si verificati imediat nivelul uleiului.

Bâzâit sau gemete care devin mai puternice cand accelerati: acesta este un defect greu de identificat, dar ar putea fi un indicator al rulmentilor de roata deficienti. Deasemenea, uzura anormala a anvelopelor poate provoca, de asemenea, aceste simptome.

Aceasta este doar o prezentare rapida a unora dintre zgomotele ciudate pe care le poate produce masina dvs. si cum sa le interpretati. Asta nu înseamna ca ar trebui sa devii un obsedat de sunete auto, dar oricum este important sa dezvolti o ureche pentru astfel de lucruri.

Sfatul nostru este ca daca auzi astfel de sunete in mod constant la masina ta trebuie sa faci o vizita intr-un service autorizat care te poate ajuta de la verificare mecanica, directie, motor pana la turbine Cluj reparatii.

0 Shares
You May Also Like