Conceptul de sustenabilitate in business si siguranta muncii – un factor psihologic

Conceptul de sustenabilitate in business si siguranta muncii – un factor psihologic

0 Shares
0
0
0

Liderii trebuie sa isi asume roluri active pentru a demonstra importanta durabilitatii in conducerea succesului in afaceri.

„Trateaza bine Pamantul. Nu ti-a fost dat de parinti. Ti-a fost imprumutat de catre copiii tai. ”- Proverb kenian

Potrivit James Cook University Australia, sustenabilitatea poate fi definita ca fiind capacitatea de „a mentine sistemele de mediu, sociale si economice sanatoase si in echilibru, la nesfarsit, la scara globala si locala”.

Spre deosebire de credinta populara, sustenabilitatea este mai mult decat doar ecologism si recunoaste rolurile dimensiunilor sociale si economice, in asigurarea prosperitatii pe termen lung.

Durabilitatea este o prioritate din ce in ce mai mare pentru liderii de afaceri, multe companii integrand activ principiile durabilitatii in organizatiile lor.

Exista mai multi factori pentru acest lucru, inclusiv schimbarea asteptarilor consumatorilor si o crestere a constientizarii mediului pe tot globul. Ca atare, activitatile de afaceri durabile au puterea de a angaja consumatorii, de a imbunatati operatiunile si de a oferi valoare liniei de baza a unei organizatii.

Exista trei piloni cheie care determina sustenabilitatea, pe care liderii de afaceri trebuie sa ii inteleaga si sa ii implementeze:

Economii

O mai mare eficienta a resurselor, gestionarea deseurilor, reducerea consumului de apa si conservarea energiei au avantaje importante si tangibile pentru costuri. De exemplu, pentru fiecare tona de aluminiu reciclat (echivalentul a doar 50.000 de conserve), se economisesc 14.000 kilowati de electricitate.

In mod similar, conservarea apei este o initiativa de durabilitate pe termen lung, care are potentialul de a economisi costuri. Intr-un sondaj recent realizat de Ecolab in colaborare cu Greenbiz, 59% dintre companiile chestionate au fost de acord ca deficitul de apa reprezinta un risc pentru afacerile in crestere si 74% au convenit ca este o prioritate din ce in ce mai mare.

56% dintre acesti respondenti foloseau deja tehnologie inteligenta pentru a-si monitoriza consumul si pentru a implementa economisirea apei. Beneficiile durabilitatii sunt duble, fac bine pentru mediu si reduc costurile inutile.

Cresterea talentului

Durabilitatea este strans legata de integritate si scopul social. Practici simple, durabile, cum ar fi economia de partajare, reprezinta cheia crearii unei culturi de lucru deschise si inclusive, cu scop comun.

Impreuna cu oferirea de oportunitati de voluntariat, acest sens al scopului este creditat de implicarea si atragerea de talente, in special de tineri care doresc din ce in ce mai mult sa se afirme, lucrand pentru companii care performeaza in domeniile lor.

Reputatie

Fondul comercial este un activ de afaceri incredibil de valoros. Ba mai mult, a devenit un element fundamental in societate, pe masura ce responsabilitatea si transparenta ii cresc importanta. Se preconizeaza ca organizatiile isi vor demonstra scopul social in fata partilor interesate.

Aceasta include clientii, care doresc mai mult decat accesibilitate; ei cauta din ce in ce mai multe produse si servicii care sa afecteze pozitiv societatea si mediul.

Conducerea puternica este diferenta dintre a juca intr-o liga inferioara si cei care joaca in prima liga. Prin urmare, le revine liderilor de afaceri sa insufle o cultura durabila la locul de munca in cadrul organizatiilor lor, de sus in jos.

Cu atata valoare potentiala care trebuie obtinuta, liderii trebuie sa isi asume roluri active in cadrul organizatiilor lor pentru a demonstra importanta durabilitatii in conducerea succesului in afaceri. Ei trebuie sa puna la dispozitie instrumentele, tehnologia, informatiile si instruirea pentru a obtine rezultate care sa-si implice si sa motiveze echipele.

De ce siguranta la locul de munca este o problema psihologica

Siguranta la locul de munca este importanta, nerezumandu-se doar la evitarea ranirii angajatilor sau la scaderea numarul de cereri de compensare, din partea lucratorilor. Siguranta psihologica este esentiala pentru performante durabile inalte, la indivizi si echipe.

Ce este siguranta psihologica?

Potrivit lui Amy Edmondson de la Harvard Business School, este vorba despre riscul interpersonal in care o persoana se simte in siguranta sa vorbeasca pentru a-si exprima ingrijorarea, a impartasi o idee sau a pune o intrebare fara teama de represalii sau judecata.

A da dreptul oamenilor sa-si exprime opiniile, fara teama de repercusiuni din partea conducerii, este foarte important. Cand va simtiti auziti, acest lucru creeaza legaturi sociale mai puternice, sporind increderea, loialitatea si respectul.

Din perspectiva creierului, este vorba despre sentimentul legat de recunoastere si apreciere, ca membru al tribului.

In calitate de oameni, suntem foarte sensibili la interactiunile sociale ale altora, remarcand expresia faciala si alte limbaje ale corpului pentru a evalua daca este sigur sa ramanem prin preajma, sa vorbim sau sa avem o anumita atitudine.

Daca semnalele indica „Pericol!” amigdala, partea creierului asociata cu procesarea emotiei si raspunsul la stres, devine hiperalerta, ceea ce face din ce in ce mai dificil pentru un individ sa-si pastreze accesul la cortexul prefrontal necesar pentru logica, gandire analitica si rationament.

Acesta este motivul pentru care relatiile interpersonale pozitive, determina o performanta imbunatatita la locul de munca. Gallup a aratat ca avand prieteni la locul de munca, este asociat cu o productivitate si performanta mai mare, nu in special din cauza emotiilor pozitive asociate, cat mai ales a increderii sporite. A te intelege mai bine cu ceilalti duce la o colaborare eficinta, la creativitate, rezistenta si satisfactie in munca.

Avantajul sigurantei psihologice

Proiectul Google Aristotel a descoperit ca factorul numarul unu care a creat echipe performante a fost siguranta psihologica, deoarece:

  • Ofera increderea de a vorbi atunci cand ati observat ca ceva nu este corect, ceea ce ar putea preveni o greseala costisitoare sau chiar un posibil accident.
  • Aceasta conduce la conversatii mai solide si mai sincere, deoarece oamenii sunt dispusi sa isi impartaseasca parerea.
  • Reduce aversiunea fata de risc si stimuleaza luarea initiativei.

Crearea sigurantei psihologice la locul de munca

Aceasta incepe prin adoptarea unei abordari centrate pe oameni, pentru a permite indivizilor sa performeze la locul de munca:

Dezvoltati o mai mare inteligenta colectiva

Este vorba despre dezvoltarea de relatii interpersonale de inalta calitate, in care toate ideile sunt ascultate si oamenii pot discuta intre ei oricand, impartasind idei sau opinii importante.

Dati credit persoanelor open-minded

Diversitatea gandirii evita gandirea de grup si partinirea de confirmare. Acest lucru stimuleaza curiozitatea si disponibilitatea de a examina toate optiunile prezentate.

0 Shares
You May Also Like