De ce nu-mi pot folosi telefonul in timpul decolarii sau aterizarii?

De ce nu-mi pot folosi telefonul in timpul decolarii sau aterizarii?

0 Shares
0
0
0

Adevarul va va elibera, dar nu va va face viata mai usoara. Despre asta e vorba atunci cand realizam ca pastrarea telefonului mobil oprit in timpul decolarii sau aterizarii nu va afecta semnalul, nu va avaria avionul si nu va cauza alte neplaceri.

Cu toate acestea, va irita pe toata lumea din avion, inclusiv insotitorii de zbor si pilotii, motiv pentru care aceasta cutuma este putin probabil sa se schimbe vreodata si, de asemenea, probabil ca niciodata nu vom putea face apeluri vocale in timpul zborurilor.

In primul rand, exista problema privind siguranta: site-ul britanic Echo a vorbit recent cu pilotul sef al lui Easyjet, Chris Foster, intrebandu-l ce s-ar intampla daca pasagerii si-ar lasa iPad-urile sau telefoanele mobile pornite, in timpul acestor momente importante, in care folosirea device-urilor electronice este interzisa. Raspunsul lui? Nimic.

“In realitate, nimic de care sa fiu preocupat”, a declarat Foster site-ului. “Sistemele de control ale aeronavelor sunt atat de sofisticate acum, incat nu ar provoca interferente. Regulamentele exista insa de mai multi ani, iar la conceperea lor, nu existau lucruri ca ipad-urile. Legile incep sa se relaxeze – acum puteti utiliza dispozitivele dvs. in modul de siguranta al zborului – si cred ca vom vedea mai multe schimbari in urmatorii cativa ani, in acest sens “.

MELmagazine a intrebat un fost ofiter de zbor din S.U.A. de ce credea ca regulile erau inca in vigoare si trebuie aplicate, chiar daca device-urile nu atenteaza la siguranta din avion (nu perturba navigatia sau alte device-uri electronice, etc.) Iata ce a raspuns: “Ce mi s-a spus atunci cand am fost la cursul de formare ca insotitor de zbor a fost sa nu imi fac griji daca este sau nu este adevarat”, mi-a spus ea. “Spunem oamenilor sa isi puna telefoanele departe, pentru ca vrem sa se concentreze in timpul decolarii si aterizarii.”

“Ma simt foarte neplacut sa stau langa cineva din avion care vorbeste cu voce tare la telefonul mobil inainte de a pleca si dupa sosire, in special cand vine vorba despre oamenii de afaceri care par sa vorbeasca mai tare, astfel incat toata lumea sa poata auzi cat de importanta este discutia/afacerea lor”, a declarat pilotul celor de la MELmagazine.

„Pur si simplu ma innebuneste. Nu am cum sa tolerez acest lucru in timpul zborului, asa ca, cred ca intr-o oarecare masura, companiile aeriene nu doresc ca aceasta activitate sa provoace neplaceri in zbor si certuri intre pasageri. Vrem ca pasagerul sa acorde atentie actiunii din jurul sau, in timpul decolarii si aterizarii. Si sa nu aiba un obiect in mana care o data scapat, sa poata sa zboare prin cabina, in timpul unei urgente.

In mod coincidential, de aceea nu putem efectua apeluri vocale in timpul zborurilor. Nu pentru ca ar interfera cu zborul avionului in sine (desi, acesta a fost argumentul atunci cand FCC le-a interzis initial), ci pentru ca ar fi extrem de enervant.”

In prezent, FCC si Departamentul de Transport incearca sa afle daca si cum ar trebui sa fie permise apelurile vocale. Regulile FCC interzic in prezent utilizarea frecventelor radio pentru utilizarea apelurilor vocale, dar nu interzic folosirea wifi, care permite acum efectuarea de apeluri vocale.

Departamentul de Transport a propus in decembrie 2016 ca, in cazul in care apelurile vocale ar fi vreodata permise, clientii ar trebui sa fie instiintati in prealabil ca apelurile vocale pot fi facute pe o anumita cursa, inainte de a cumpara bilete, astfel incat daca ii deranjeaza acest lucru, pot anula acea cursa si sa aleaga alta.

DOT a dat de asemenea publicului 60 de zile pentru a raspunde la intrebarea daca aceasta masura ar fi suficient de buna pentru pasageri sau daca ar trebui sa solicite o interdictie totala a apelurilor mobile in zbor.

The Economist a raportat ca din 8.000 de comentarii cu privire la problema DOT, majoritatea covarsitoare a respondentilor parea sa fie profund impotriva acestei masuri de restrictionare, in afara de cativa calatori de bussines (care ar accepta-o) si care au declarat ca ar fi mai productivi daca ar putea efectua apeluri telefonice mijlocul zborului.

Dar multi calatori de afaceri nu vor sa efectueze si apeluri de voce in mijlocul zborului. Asociatia Global Business Travel (un grup de comercianti care reprezinta calatorii in interes de afaceri) a cerut Departamentului sa solicite o interdictie continua privind apelurile vocale pe baza “confortului calatorului si a securitatii”.

“Deoarece motoarele air-line-urilor sunt cu jet de aer, inseamna ca cabina unei aeronave este deja un mediu extrem zgomotos”, au scris intr-o scrisoare adresata Departamentului Transporturilor in luna Februarie. Conform Asociatiei Americane Speech-Language-audit, nivelul sonor in interiorul unui avion cu reactie la altitudinea de croaziera este intre 85 si 100 de decibeli, aproximativ acelasi volum pe care il poate genera o masina de tuns iarba sau o drujba. Pentru ca un pasager sa poata purta o convorbire telefonica in aceste conditii de poluare sonora, ar trebui practic sa strige, sa tipe in telefon, ceea ce ar fi extrem de deranjant pentru ceilalti pasageri. ”

New York Times a raportat ca, companiile aeriene nationale nu au planuri imediate de a face schimbari care sa permita apelurile vocale in orice conditii (chiar daca unele companii aeriene straine au permis astfel de apeluri de ani de zile, aparent fara probleme).

“Vedeti ce se intampla in teatre, in trenuri si pe autobuze. Ei au restrictii sau interdictii asupra acestor lucruri “, a declarat Paul Hudson, presedintele unui grup pentru drepturile pasagerilor numit Flyers Rights. “Cand nu au restrictii sau cand oamenii le incalca, se provoaca adesea altercatii, uneori chiar violente”.

United Airlines a declarat ca nu intentioneaza sa permita apelurile vocale, chiar daca vor deveni legale, pentru a mentine zborurile “mai placute” pentru toti cei aflati la bord.

Criticii care doresc sa se elimine interdictia sustin ca, dupa cum a observat Times, aproximativ 20 de companii aeriene internationale permit trimiterea de mesaje text pe timpul zborului si “pana in prezent lumea nu s-a prabusit din cauza acestui lucru”, subliniind ca acele companii aeriene isi apara pozitia prin dovezi ca pe durata majoritatii zborurilor, apelurile tind sa fie scurte si ca linia aeriana poate oricand alege sa le interzica, daca apar probleme.

0 Shares
You May Also Like