Cat de mult se poate supraincalzi motorul unei masini?

Cat de mult se poate supraincalzi motorul unei masini?

0 Shares
0
0
0

Fiecare sistem din lume are o limita. Motoarele nu sunt exceptii de la aceasta regula. In general, un motor se incalzeste in timpul functionarii, ceea ce este normal. Totusi, in cele din urma, acestea vor ajunge in punctul lor critic, din cauza supraincalzirii.

De aceea, cei care manipuleaza motoare masive ar trebui sa cunoasca capacitatea maxima de temperatura a fiecarui motor. Acest tip de constientizare ar trebui sa fie respectat si de catre proprietarii de automobile, deoarece si automobilele se bazeaza pe motoare.

De ce se supraincalzeste motorul unei masini?

In ciuda progreselor exceptionale din tehnologia actuala, un motor de masina poate inca sa genereze extrem de multa caldura. Este un fapt logic, bazat pe a doua lege a termodinamicii. Este imposibil sa convertesti 100% din energia termica a motorului in energia mecanica. Va exista intotdeauna caldura ramasa, care este inutila pentru sistem. Aceasta caldura suplimentara este motivul pentru care motoarele devin extrem de calde, cand sunt supuse unor sesiuni indelungate de lucru mecanic, la capacitate maxima.

Cat de fierbinte poate ajunge motorul?

Acum, pentru ca am inteles ca este absolut normal ca motorul masinii sa se incalzeasca foarte mult (in anumite conditii), putem deduce in cele din urma raspunsul la intrebarea “Cat de fierbinte este un motor de masina?” Inainte de a deveni si mai specifici pe aceasta tema, trebuie sa stiti chiar in acest moment ca motoarele pot deveni atat de fierbinti incat, metalele din care sunt construite, se pot inrosi.

Cand vine vorba despre numere, majoritatea motoarelor auto au capacitatea maxima de caldura de aproximativ 250 de grade Fahrenheit (aproximativ 121 grade Celsius). Aceasta temperatura reprezinta de fapt temperatura lichidului de racire, deoarece alte componente, cum ar fi supapele de evacuare, pot deveni chiar si mai calde de atat. Ceea ce este si mai grav, este ca sistemul de racire poate dezvolta o presiune extrema.

Daca se intampla acest lucru, lichidul de racire va iesi din supapa de presiune prin capacul radiatorului. Daca furtunurile, capacul radiatorului si alte componente nu sunt indeajuns de puternice si de grele, acestea nu vor putea sa manipuleze presiunea agentului de racire.

Nu incerca sa atingi temperatura maxima a motorului tau. Are un decalaj mare fata de intervalul normal. Sigur, motoarele masinilor de curse se pot descurca in conditii extreme, dar nu si cele obisnuite. Motoarele masinilor obisnuite care pot suporta temperaturi mai mari de 250 grade Fahrenheit, sunt foarte scumpe. Acestea necesita o proiectare laborioasa si sunt folosite in general, numai la super-caruri.

In mod surprinzator, unele motoare de autovehicule pot ajunge chiar la 300 pana la 400 de grade Fahrenheit. Cu toate acestea, aceste temperaturi pot fi suportate doar o scurta perioada de timp, deoarece motorul se opreste in cele din urma sau bujiile se defecteaza.

Acest lucru se intampla, de asemenea, daca exista deja probleme la pompa de apa sau la garnituri. Intervalul normal de temperatura (de functionare) pentru majoritatea motoarelor, este de 195 pana la 220 de grade Fahrenheit (maxim 100-105 grade Celsius).

Ce se intampla cu un motor de masina supraincalzit?

Chiar si pe o perioada scurta, un motor supraincalzit are tendinta de a strica alte componente importante, cum ar fi piesele interne, capul cilindrului sau blocul motor. Factorii care contribuie la acest lucru sunt remorcarea, conducerea sub caldura intensa a soarelui si utilizarea AC la capacitate maxima.

Din fericire, majoritatea masinilor moderne au un ecartament de bord care arata non-stop temperatura lichidului de racire al motorului. Ecartamentul ofera un avertisment de urgenta atunci cand sistemul de racire incepe sa-si atinga limitele.

Este posibil sa nu arate temperatura exacta, dar are marcaje pentru „cald” si „rece” pe ambele fete si un punct neutru – pentru temperatura normala, in centru. Daca acul se misca constant la marcajul „cald”, sistemul de racire al masinii este suprasolicitat. O solutie imediata pentru a depasi aceasta situatie, este sa opriti pe marginea drumului cateva minute.

Apoi, asigurati-va ca opriti aparatul de aer conditionat. De asemenea, trebuie sa activati incalzirea pentru a scoate caldura din motor si a transfera-o in alta parte. Pe de alta parte, daca acul se afla deja in apropierea marcajului fierbinte, sunati sau vizitati un specialist, pentru a verifica sistemul de racire.

Multe modele de automobile noi utilizeaza un led de avertizare in locul unui indicator. Lumina este albastra atunci cand motorul masinii este rece. Culoarea albastra dispare in cele din urma atunci cand temperatura motorului devine normala. Daca lumina devine galbena sau rosie, totusi, este evident ca motorul dvs. are o problema.

Ce ar trebui facut pentru rezolvarea supraincalzirii?

Iata cateva lucruri pe care trebuie sa le faceti pentru racirea unui motor supraincalzit:

Ridicati capota

Deschiderea capotei functioneaza pentru a raci complet motorul, mai ales daca exista abur in jurul acestuia. Cu toate acestea, nu-l deschideti cu mana daca motorul este inca fierbinte. Este in siguranta sa asteptati 30 de minute inainte de a deschide capota. Daca va grabiti, chemati un camion de remorcare pentru a lasa profesionistii sa se ocupe de ea.

Inspectarea rezervorului de racire

Daca sunteti la locul de munca, asteptati ca motorul sa se raceasca inainte de a verifica rezervorul care contine lichidul de racire. Rezervorul de racire este fabricat dintr-un material plastic, translucid. Este aproape de radiator. Daca este inca plin, problema este fie mecanica, fie electrica, cum ar fi defectiunile legate de termostat, pompa de apa, cureaua ventilatorului si/sau furtunul. Lasati profesionistii sa il repare, in acest caz.

Cu toate acestea, odata ce ati observat ca este gol, este foarte posibil sa existe o scurgere. Priviti imediat sub masina. Daca exista o balta sau picurare, treceti la urmatorul pas.

Adaugati lichid de racire

Antigelul este, de asemenea, cunoscut ca agentul de racire folosit la automobile. Ar trebui sa aveti intotdeauna niste antigel de calitate, la indemana, in caz de urgenta. Adaugarea de antigel rezolva problema motorului atunci cand are o cantitate mica de lichid de racire. Este o substanta utila atat pentru vreme calda, cat si pentru vreme rece.

Ceea ce trebuie sa faceti mai intai este sa deschideti cu atentie capacul radiatorului, dupa care sa turnati lichidul. Asigurati-va ca radiatorul este racit deja. Daca este inca fierbinte, blocul motorului s-ar putea sparge din cauza modificarii bruste a temperaturii.

0 Shares
You May Also Like