Ce este email marketingul? Unde se poate folosi cu success?

0 Shares
0
0
0

Marketingul prin e-mail este actul de a trimite un mesaj comercial, de obicei unui grup de oameni, folosind e-mailul. In sensul sau cel mai larg, fiecare e-mail trimis unui potential sau actual client, ar putea fi considerat email marketing.

De obicei, implica utilizarea e-mailului pentru a trimite reclame, a solicita afaceri sau a solicita vanzari sau donatii si este menit sa creeze loialitate, incredere sau constientizare asupra marcii. E-mailurile de marketing pot fi trimise catre o lista de adrese achizitionata sau o baza de date curenta a clientilor.

Termenul se refera, de regula, la trimiterea de mesaje de e-mail cu scopul de a imbunatati relatia unui comerciant cu clientii actuali sau precedenti, incurajarea loialitatii clientilor si incurajarea afacerilor, achizitionarea de noi clienti sau convingerea clientilor actuali pentru a cumpara ceva imediat si a partaja reclame terte.

Istorie

Marketingul prin email a evoluat rapid odata cu cresterea tehnologica a secolului XXI. Inainte de aceasta crestere, cand e-mailurile reprezentau o noutate pentru majoritatea clientilor, marketingul prin email nu era la fel de eficient. In 1978, Gary Thuerk de la Digital Equipment Corporation (DEC) a trimis primul e-mail in masa catre aproximativ 400 de clienti potentiali prin intermediul Retelei Agentiei de Cercetari Avansate (ARPANET).

El sustine ca acest lucru a dus la vanzari in valoare de 13 milioane de dolari ale produselor DEC si a subliniat astfel potentialul comercializarii in online, prin e-mailuri trimise in masa.

Cu toate acestea, pe masura ce marketingul prin e-mail s-a dezvoltat ca un mijloc eficient de comunicare directa, in anii 90, utilizatorii au inceput sa se refere la el tot mai mult ca „spam” si au inceput sa blocheze continutul de la e-mailuri, cu filtre si programe de blocare. Pentru a comunica eficient un mesaj prin e-mail, marketerii au fost nevoiti sa dezvolte o modalitate de a transmite continutul catre utilizatorul final, fara a fi taiati de filtre automate si de software de eliminare a spamului.

Istoric, a fost dificil de masurat eficienta campaniilor de marketing, deoarece pietele tinta nu pot fi definite in mod adecvat. Marketingul prin e-mail are avantajul de a permite marketerilor sa identifice randamentul investitiilor si sa masoare si sa imbunatateasca eficienta.

Comercializarea prin e-mail le permite marketerilor sa vada feedback de la utilizatori in timp real si sa monitorizeze cat de eficienta este campania lor in realizarea penetrarii pietei, dezvaluind un scop al canalului de comunicare. In acelasi timp, inseamna, de asemenea, ca nu poate fi capturata natura mai personala a anumitor metode de publicitate, cum ar fi reclamele la televizor.

Tipuri

Marketingul prin email poate fi realizat prin diferite tipuri de e-mailuri:

E-mailuri tranzactionale

E-mailurile tranzactionale sunt de obicei declansate pe baza interactiunii unui client cu o companie. Pentru a fi calificate drept mesaje tranzactionale sau de relatie, scopul principal al acestor comunicari trebuie sa fie „facilitarea, completarea sau confirmarea unei tranzactii comerciale pe care destinatarul a acceptat anterior sa o incheie cu expeditorul” impreuna cu alte cateva definitii restranse ale mesajelor tranzactionale.

Mesajele tranzactionale declansate includ mesaje normale, e-mailuri de resetare a parolei, e-mailuri de confirmare a cumpararii sau a comenzii, e-mailuri de stare a comenzii, e-mailuri de reordonare si chitante de e-mail.

Scopul principal al unui e-mail tranzactional este de a transmite informatii cu privire la actiunea care a declansat-o. Dar, datorita ratelor deschise ridicate (51,3% fata de 36,6% pentru buletinele de e-mail), e-mailurile tranzactionale sunt o oportunitate de a introduce sau extinde relatia de e-mail cu clientii sau abonatii; sa anticipeze si sa raspunda la intrebari; sau pentru a vinde sau a vinde produse sau servicii incrucisate / de la terti, etc.

Multi furnizori de programe de informare prin e-mail ofera asistenta de e-mail tranzactional, ceea ce le ofera companiilor posibilitatea de a include mesaje promotionale in corpul de e-mailuri tranzactionale.

Exista, de asemenea, furnizori de software care ofera servicii specializate de tranzactionare prin e-mail tranzactional, care includ furnizarea de mesaje de e-mail tranzactionale personalizate si directionate laolalta cu derularea campaniilor de marketing specifice.

E-mailuri directe

E-mailul direct presupune trimiterea unui e-mail exclusiv pentru a comunica un mesaj promotional (de exemplu, o oferta speciala sau un catalog de produse). De obicei, companiile colecteaza o lista de adrese de e-mail pentru clienti sau potentiali clienti, pentru a trimite mesaje promotionale directe sau inchiriaza o lista de adrese de e-mail, de la companiile de servicii.

Comparatie cu posta traditionala

Exista atat avantaje, cat si dezavantaje in utilizarea e-mail marketingului in comparatie cu e-mailul publicitar traditional.

Avantaje

Marketingul prin e-mail este popular in randul companiilor din mai multe motive:

Marketingul prin e-mail este semnificativ mai ieftin si mai rapid decat e-mailul traditional, in principal datorita faptului ca prin e-mail, cea mai mare parte a costurilor este eliminata.

Intreprinderile si organizatiile care trimit un volum mare de e-mailuri pot utiliza un ESP (furnizor de servicii de e-mail) pentru a strange informatii despre comportamentul destinatarilor. Perspectivele oferite de raspunsul consumatorilor la e-mail marketing ajuta intreprinderile si organizatiile sa inteleaga si sa implementeze strategii, in functie de comportamentul consumatorului.

Dezavantaje

De la mijlocul anului 2016 livrabilitatea prin e-mail este inca o problema pentru marketerii legitimi. Potrivit raportului, serverele de e-mail legitime au inregistrat o rata de livrare de 73% in SUA; sase la suta au fost filtrate ca spam, iar 22% lipseau. Aceasta ramane in urma altor tari: in Australia se livreaza cu succes in jur de 90%, Canada 89%, Marea Britanie 88%, Franta 84%, Germania 80% si Brazilia 79%.

In plus, consumatorii primesc in medie aproximativ 90 de e-mailuri pe zi.

Companiile care iau in considerare utilizarea unui program de marketing prin e-mail trebuie sa se asigure ca programul lor nu incalca legile privind spam-ul, cum ar fi Reglementarile privind comunicatiile electronice din 2003 sau politica de utilizare acceptata, a furnizorului lor de servicii Internet.

Publicitate prin e-mail de tip “opt-in”

Publicitatea prin e-mail opt-in, sau comercializarea permisiunilor, este reclama prin e-mail prin care destinatarul reclamei si-a dat acceptul sa o primeasca.

Un exemplu obisnuit de comercializare a permisiunilor este un buletin informativ trimis clientilor unei firme de publicitate. Aceste buletine informeaza clientii despre evenimente sau promotii viitoare sau despre produse noi. In cadrul acestui tip de publicitate, o companie care doreste sa trimita un buletin informativ clientilor, le poate solicita acestora permisiunea de a primi buletine de publicitate periodice.

Cu o baza de informatii de contact optate stocate in baza de date a acestora, marketerii pot trimite materiale promotionale automat folosind autorespondere – cunoscute sub denumirea de marketing prin picurare. De asemenea, isi pot segmenta promotiile pe anumite segmente de piata.

0 Shares
You May Also Like