Seo ca o strategie de marketing – metode de indexare

0 Shares
0
0
0

Obtinerea indexarii

Motoarele de cautare utilizeaza algoritmi matematici complecsi pentru a interpreta ce site-uri web cauta un utilizator. Se presupune ca site-urile care obtin mai multe legaturi de intrare sau link-uri mai puternice sunt mai importante si reprezinta ceea ce utilizatorul cauta de fapt.

Principalele motoare de cautare, cum ar fi Google, Bing si Yahoo, folosesc crawlere pentru a gasi pagini pentru rezultatele algoritmice ale cautarii lor. Paginile care sunt legate de alte pagini indexate cu motorul de cautare nu trebuie sa fie indexate, deoarece se gasesc automat. Yahoo! Directory si DMOZ, doua directoare majore care s-au inchis in 2014 si, respectiv in 2017, au necesitat trimiterea manuala si revizuirea editoriala umana.

Google ofera Google Search Console, pentru care poate fi creat si trimis un flux de sitemap XML, pentru a se asigura ca toate paginile sunt gasite, in special paginile care nu pot fi descoperite automat, urmand link-uri, pe langa consola de trimitere a adresei URL. Yahoo a operat un serviciu de depunere platit care garanta ramparea pentru un cost per clic; Cu toate acestea, aceasta practica a fost intrerupta in 2009.

Crawler-ele motoarelor de cautare pot privi o serie de factori diferiti atunci cand acceseaza un site. Nu toate paginile sunt indexate de motoarele de cautare. Distanta intre pagini de la directorul radacina al unui site poate fi, de asemenea, un factor in care paginile sunt crawlate sau nu.

Astazi, majoritatea oamenilor cauta pe Google folosind un dispozitiv mobil.In Noiembrie 2016, Google a anuntat o schimbare majora a modului in care se navigheaza pe site-urile web si a inceput sa-si faca indexul mobil-prime, ceea ce inseamna ca versiunea mobila a site-ului dvs. web devine punctul de plecare pentru ceea ce Google include in indexul lor.

Prevenirea crawling-ului

Pentru a evita continutul nedorit din indexurile de cautare, webmasterii pot instrui crawler-ele sa nu ceara anumite fisiere sau directoare prin fisierul standard robots.txt din directorul radacina al domeniului. In plus, o pagina poate fi exclusa in mod explicit din baza de date a unui motor de cautare folosind o meta tag specifica robotilor (de obicei <meta name = “robots” content = “noindex”>).

Cand un motor de cautare viziteaza un site, robots.txt localizat in directorul radacina, este primul fisier accesat. Fisierul robots.txt este apoi analizat si va instrui robotul cu privire la ce pagini nu trebuie sa fie accesate. Deoarece un crawler al motorului de cautare poate pastra o copie in cache a acestui fisier, poate sa verifice paginile pe care un webmaster nu le doreste sa fie accesate.

Pagini care, de obicei, impiedicate fiind sa fie accesate cu crawlere, pot include pagini specifice de conectare, cum ar fi cosurile de cumparaturi si continut specific utilizatorului. In Martie 2007, Google i-a avertizat pe webmasteri ca ar trebui sa impiedice indexarea rezultatelor cautarii interne, deoarece acele pagini sunt considerate spam de cautare.

Cresterea proeminentei

O varietate de metode poate creste proeminenta unei pagini web in cadrul rezultatelor cautarii. Crearea de legaturi intre paginile aceluiasi site web pentru a oferi mai multe linkuri catre pagini importante poate imbunatati vizibilitatea acestuia.

Scrierea continutului care include fraze de cuvinte cheie frecvent cautate, astfel incat sa fie relevant pentru o mare varietate de interogari de cautare, va tinde sa creasca traficul. Actualizarea continutului, astfel incat motoarele de cautare sa il verifice frecvent, poate da un plus de greutate unui site.

Adaugarea de cuvinte cheie relevante la metadatele unei pagini web, incluzand eticheta de titlu si meta descrierea, va tinde sa imbunatateasca relevanta listarilor de cautare a unui site, crescand astfel traficul.

Canonizarea URL a paginilor web accesibile prin mai multe adrese URL, folosind elementul de legatura canonic sau prin redirectionari, pot ajuta sa va asigurati ca link-urile catre diferite versiuni ale URL-ului converg toate spre scorul de popularitate al linkului paginii.

Seo ca strategie de marketing

SEO nu este o strategie adecvata pentru fiecare site web, iar alte strategii de marketing pe Internet pot fi mai eficiente, cum ar fi publicitatea platita prin campanii pay per click (PPC), in functie de obiectivele operatorului site-ului. Marketingul motoarelor de cautare (SEM) este practica de a proiecta, executa si optimiza campanii publicitare pentru motoarele de cautare.

Diferenta fata de SEO este cel mai simplu descrisa ca diferenta dintre clasamentul prioritar platit si neplatit in rezultatele cautarii. Scopul sau priveste proeminenta mai mult decat relevanta; Dezvoltatorii de site-uri web ar trebui sa considere SEM de o importanta foarte mare, luand in considerare vizibilitatea, deoarece majoritatea navigheaza pe listele principale ale cautarii lor.

O campanie de marketing de internet de succes poate depinde, de asemenea, de construirea de pagini web de inalta calitate pentru a angaja si a convinge, de a crea programe de analiza pentru a permite proprietarilor de site-uri sa masoare rezultatele si sa imbunatateasca rata de conversie a unui site.

In Noiembrie 2015, Google a lansat publicului o versiune completa de 160 de pagini a Ghidurilor sale de evaluare a calitatii cautarii, ceea ce a relevat o schimbare in concentrarea lor catre „utilitate” si cautare mobila.

In ultimii ani, piata de telefonie mobila a explodat, depasind utilizarea desktop-urilor, asa cum arata StatCounter in Octombrie 2016, unde s-au analizat 2,5 milioane de site-uri web si s-a constatat ca 51,3% din pagini, au fost incarcate de pe un dispozitiv mobil. Google a fost una dintre companiile care utilizeaza popularitatea utilizarii mobile, incurajand site-urile sa foloseasca Google Search Console.

SEO poate genera un randament adecvat al investitiilor. Cu toate acestea, motoarele de cautare nu sunt platite pentru traficul de cautare organica, algoritmii lor se schimba si nu exista garantii de trimitere continua. Datorita acestei lipse de garantii si certitudine, o afacere care se bazeaza foarte mult pe traficul motoarelor de cautare poate suferi pierderi majore daca motoarele de cautare inceteaza sa mai trimita vizitatori.

Motoarele de cautare isi pot schimba algoritmii, afectand amplasarea unui site web, ceea ce poate duce la o pierdere grava a traficului. Potrivit CEO-ului Google, Eric Schmidt, in 2010, Google a facut peste 500 de modificari ale algoritmului – aproape 1,5 pe zi.

Este considerata o practica de afaceri inteleapta pentru operatorii de site-uri de a se elibera de dependenta de traficul motoarelor de cautare. Pe langa accesibilitate in termeni de crawlere web (abordata mai sus), accesibilitatea web a utilizatorilor a devenit tot mai importanta pentru SEO.

Pietele internationale

Tehnicile de optimizare sunt foarte adaptate la motoarele de cautare dominante pe piata tinta. Cota de piata a motoarelor de cautare variaza de la piata la piata, la fel si concurenta. In 2003, Danny Sullivan a declarat ca Google reprezinta aproximativ 75% din toate cautarile.

Pe pietele din afara Statelor Unite, cota Google este adesea mai mare, iar Google ramane motorul de cautare dominant la nivel mondial incepand cu 2007. In 2006, Google avea o cota de piata de 85-90% in Germania. In timp ce in acel moment existau sute de firme SEO in SUA, in Germania existau doar vreo cinci. In Iunie 2008, cota de piata a Google in Marea Britanie era aproape de 90% conform Hitwise. Aceasta cota de piata este realizata in mai multe tari.

Incepand cu 2009, exista doar cateva piete mari in care Google nu este motorul de cautare principal. In cele mai multe cazuri, atunci cand Google nu este lider pe o anumita piata, acesta ramane in urma unui jucator local. Cele mai notabile piete sunt China, Japonia, Coreea de Sud, Rusia si Cehia, respectiv Baidu, Yahoo! Japonia, Naver, Yandex si Seznam, aceste motoare fiind lideri de piata in zonele respective.

Optimizarea cu succes a cautarii pentru pietele internationale poate necesita traducerea profesionala a paginilor web, inregistrarea unui nume de domeniu cu un domeniu de nivel superior pe piata tinta si gazduire web care furnizeaza o adresa IP locala. In caz contrar, elementele fundamentale ale optimizarii cautarii sunt in esenta aceleasi, indiferent de limba.

0 Shares
You May Also Like