Tehnici si trenduri Seo de maxima importanta in 2019

0 Shares
0
0
0

Pentru a fi in varful topurilor Google, ganditi-va in avans la strategia dvs. SEO. O scurtatura catre succes: cunoasteti tendintele viitoare si elaborati un plan de actiune pentru fiecare. In acest an, Google a zguduit lumea cu eforturile sale pentru optimizari mobile si viteza de incarcare.

Drept urmare, majoritatea eforturilor SEO ale anului viitor sunt asteptate in aceasta directie. Cu toate acestea, unii playeri „non-Google” de pe piata vor influenta, de asemenea, modul in care ne construim campaniile SEO. Sa exploram aceste tendinte si modalitati de a le implementa.

  1. Mobil – prima indexare

Pe scurt, prima indexare pentru mobil inseamna ca Google foloseste versiunea mobila a paginii dvs. pentru indexare si clasare. Din Martie 2018, Google a inceput procesul de migrare a site-urilor catre primul index mobil. S-ar putea intampla ca Search Console sa va fi notificat deja despre acest lucru.

Retineti ca, un prim index pentru mobil nu inseamna „numai mobil”. Exista insa un singur index atat pentru versiuni mobile cat si pentru desktop. Cu toate acestea, sintagma „prim mobil”  sugereaza ca Google va folosi versiunile mobile pentru clasament dupa ce site-ul va fi migrat.

Intelegeti, nu? Avand in vedere ca versiunea dvs. mobila este principala pentru clasare, nu exista nici o scuza pentru a amana transformarea site-ului tau intr-unul mobile friendly.

Plan de actiune:

  • Orice tip de versiune mobila este in regula. Doar tine cont de cateva cerinte. Analistul tendintelor Google, John Mueller, a mentionat: „Daca doriti un site responsive, construiti-l mai bine inainte de prima lansare a acestui algoritm”. Deci, daca site-ul dvs. nu a migrat inca si v-ati gandit sa comutati, faceti-o acum. In plus, Google se declara cu fermitate contra m-dot si responsive pe aceeasi pagina, deoarece se poate determina confuzia crawler-elor.
  • Pentru a intelege cum va vad crawlerele motoarelor de cautare, accesati-le cu un bot mobil. De exemplu, WebSite Auditor o poate face pentru dumneavoastra.
  • Urmariti viteza de incarcare a paginilor dvs. mobile. Este usor sa faceti asta folosind PageSpeed ​​Insights.
  • Verificati periodic daca paginile dvs. ofera o experienta de utilizator impecabila. Puteti utiliza WebSite Auditor si sectiunea sa de performanta mobila pentru aceasta sarcina.
  1. Viteza paginii

Google este foarte determinat sa furnizeze cel mai bun UX si sa il livreze rapid. Timpul de incarcare a paginii desktop a fost un factor de clasare de ceva vreme iar in Iulie acest an, viteza paginilor mobile a devenit si ea un factor de clasare.

Aceasta modificare cruciala necesita intelegerea valorilor care conteaza pentru Google in ceea ce priveste evaluarea vitezei paginii.

Istoric, cand era analizat in PageSpeed ​​Insights, un site era evaluat doar pe baza parametrilor tehnici. Acum, atat pentru desktop cat si pentru mobil, este clasificat in functie de doua valori diferite: optimizarea si viteza.

Partea care schimba jocul este modul in care se genereaza scorul de viteza. Datele pentru metrica sunt preluate din raportul “Experienta utilizatorului Chrome”, baza de date de performanta a utilizatorilor reali.

Acesta reflecta modul in care site-ul dvs. se incarca pentru fiecare vizitator. In mod evident, este greu de masurat cat de repede se incarca dispozitivul dvs. fiecarui vizitator. Drept urmare, metrica este imposibil de trecut prin teste locale.

In ceea ce priveste scorul de optimizare, il puteti controla in totalitate rezolvand toate problemele care impiedica incarcarea rapida a site-ului dvs.

Deci, care dintre aceste masuri are cea mai puternica influenta asupra clasamentului? Conform experimentului de viteza al paginii mobile realizat de SEO PowerSuite, corelatia dintre scorul de optimizare al paginii si pozitia sa in SERP-uri este puternica (0,97).

Si nu exista nicio corelatie intre pozitia paginii si scorul de viteza. Cu alte cuvinte, acum, Google poate evalua site-ul dvs. ca fiind lent, dar clasamentele dvs. raman la fel.

Cu toate acestea, metrica “Speed” – viteza, ​​este ceva nou. Cu timpul, aceste corelatii se pot schimba.

Plan de actiune:

Scorul de optimizare este ceea ce conteaza acum pentru clasament. Din fericire, optimizarea site-ului si urmarirea rezultatelor sunt in totalitate in controlul tau.

  1. Brand-ul ca semnal de clasare

Gary Illyes, Google Webmaster Trends Analyst, a declarat la Pubcon ca “Google foloseste mentiuni online ale brandurilor, in cautarea sa.” Exista doua moduri in care Google poate utiliza un brand ca semnal de clasare.

In primul rand, prin mentiuni de marca neinrudite, motorul de cautare afla ca marca/brandul dvs. este o entitate. Analizand in continuare toate proprietatile care il mentioneaza, Google obtine o imagine mai buna a autoritatii dvs. intr-un anumit domeniu.

In al doilea rand, contextul fiecarei componente conteaza: reputatie, incredere, publicitate, rezolvarea reclamatiilor, etc. Prin context, Google invata sa separe binele din rau. De exemplu, ghidul sau privind calitatea cautarilor afirma ca reputatia conteaza pentru clasament. In consecinta, modul cum este perceput brandul tau, poate afecta clasamentul site-ului.

Plan de actiune:

Backlink-urile sunt inca un puternic semnal de clasare. Cu toate acestea, construirea rapida a legaturilor este rareori o abordare buna in ochii celor de la Google. Mentionati numele dvs. de brand online oricand aveti o oportunitate naturala.

Sporiti-va reputatia. Incercati sa abordati pangerile si nemultumirile clientilor referitoare la marca dvs. Implicati-va si cu clientii ce s-au declarat fericiti in interactiunea cu brandul dvs. Pentru asta, urmariti mentiunile online ale marcii dvs. Incercati instrumentul de monitorizare Awario pentru a gasi astfel de mentiuni fara link-uri pe intregul Web.

Gasiti influenceri gata sa vorbeasca despre dvs. (dar care nu au facut-o inca) sau care vorbesc deja despre marca dvs. Instrumentul Awario are totul pentru a va ajuta si aici.

Uita-te la concurenta ta. Prin inginerie inversa a strategiilor lor, vei privi propriile eforturi SEO in mod holistic, nu dintr-o singura perspectiva. Pentru asta, consultati mentiunile concurentilor pentru a vedea cum creste constientizarea acestora. Sau abordati o analiza profunda a punctelor tari si a punctelor slabe ale competitorilor.

  1. GDPR

Sa pariem ca v-ati enervat in primavara acestui an, cand inbox-ul dvs. a fost inundat la propriu cu mailuri GDPR si Politica de confidentialitate? Ce inseamna asta?

GDPR este Regulamentul general privind protectia datelor, adoptat de Uniunea Europeana. Acesta reglementeaza o problema foarte neplacuta – cine detine datele create prin interactiunile utilizatorilor online. De acum inainte, utilizatorii o fac, nu corporatiile care le colecteaza.

In consecinta, utilizatorii pot solicita sa vada ce date personale are compania despre ei si sa solicite corectarea sau stergerea acestora. Daca o companie nu respecta reglementarile, aceasta poate fi lovita de amenzi severe (20 de milioane de euro sau 4% din profitul anual al companiei).

Acest regulament afecteaza companiile si clientii UE. Cu toate acestea, companiile internationale ar trebui, de asemenea, sa respecte GDPR. Drept urmare, Google a decis sa introduca modificari in Google Analytics. Acum toate datele personale ale utilizatorului expira dupa 26 de luni de la colectarea lor.

Aceste date includ date demografice si de afinitate (pastrate anterior pentru totdeauna) si nu includ sesiuni si finalizari ale obiectivelor. Cu toate acestea, fiecare proprietar al site-ului poate modifica aceasta perioada implicita de colectare a datelor. In plus, acum este posibil sa stergeti datele fiecarui utilizator la cererea lor.

Plan de actiune:

Daca nu aveti clienti europeni:

Puteti trece la optiunea „nu expira automat” in Google Analytics. Aveti grija ca, in acest fel, Google isi scuteste responsabilitatea privind protectia datelor utilizatorilor asupra dvs.

0 Shares
You May Also Like